اسباب بازی چوبی
۱۸ دی ۱۴۰۲

اسباب بازی چوبی

اسباب بازی چوبی شامل وسایل بازی هستند که از جنس چوب تولید می شوند. این وسایل بازی بعلت استفاده شدن مواد اولیه طبیعی برای محیط زیست مضر نیستند و قابلیت بازیافت دارند که از ویژگی‌های خوب این گروه از اسباب بازی‌ها هستند.

چوب از جمله مواد اولیه است که با آن می‌توان وسایل متنوع و مختلفی را طراحی کرد، از جمله این وسایل جذاب که مورد علاقه کودکان است اسباب بازی است. بیشتر این وسایل بازی دارای کیفیت خوبی هستند و برای کودکان کوچک طراحی می‌شوند. چوب جنس است که طرفداران بسیاری دارد و وسایل بازی این جنس نیز طرفداران خود را دارند. بازی‌های که با چوب طراحی شده‌اند بسیارند و از محبوبت خاصی برخوردار هستند مانند بازی فکری جنگا و یا اسب راکر که کودک بروی آنها سوار می‌شوند و یا فوتبال دستی چوبی و بسیاری از موارد دیگر.

برند های بزرگی در دنیا به تولید اسباب بازی از این مواد پرداخته‌اند که می توان به برند فرانسوی Janod اشاره کرد و یا Classic World که دو برند اروپایی معتبر در زمینه تولید وسایل بازی چوبی در دنیا می‌باشند. از جمله اسباب بازی های تولید شده با چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

» بازی منچ و مارپله چوبی

» ماشین چوبی

» اسب راکر چوبی

» جنگا پازل چوبی کودک

» بازی برج هیجان جنگا

 

ساخت اسباب بازی چوبی

در ساخت وسایل بازی‌های چوبی رنگ استفاده شده باید دارای ویژگی و استانداردهای خاصی باشد که در زمان برخورد به دهان کودک آسیب نرساند. کودک هر لحظه امکان دارد وسایل بازی را در دهان خود کند و رنگ وسایل بازی در این مواقع مهم می‌باشد. رنگ باید غیر شیمیایی باشد و از مواد سمی در آن استفاده نشده باشد. برای بهتر شدن رنگ چوب یک روغن گیاهی مخصوص به چوب می‌زنند که پوشش نهایی برای رنگ آمیزی است. البته برای اطمینان از اینکه چوب بخوبی رنگ آمیزی شده است و حتما استانداردهای جهانی را دارد باید به برند اسباب بازی توجه ویژه‌ای داشت زیرا این برندهای بزرگ در این مسئله بسیار دقت می‌کنند و محصولاتی با کیفیت را در اختیار کودکان قرار می‎‌دهند.

با کمی دقت و خلاقیت ایده‌های بسیاری را برای ساخت اسباب بازی با چوب می‌توان پیدا کرد حتی با بلوک‌های چوبی ساده که می‌توان مثلا یک کلبه ساخت و یا وسایل دیگر. امروزه وسایل بازی های مختلفی با چوب تولید می‌شود که اسباب بازی خلاقانه و ساختنی از جمله محبوب‌های این دسته می‌باشند. کودک با این قطعات می‌تواند وسایل مختلفی را بسازد و با خلاقیت خود هوش خود را محک بزند و باعث تقویت استعدادهای خود شود بخاطر همین والدین بهانه گونه وسایل بازی تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

چرا اسباب بازی چوبی خریداری کنیم

دلایل بسیار زیادی برای خرید اسباب بازی از جنس چوب وجود دارد که با توجه به مزیت‌های آن بر دیگر اجناس الویت پیدا می‌کند. از جمله مزیت‌های بازی چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

اول اینکه این بازی ها نیازی به باتری و یا انرژی خاصی ندارند و این برای حفظ محیط زیست عالی است.

دوم اینکه کودک با این بازی علاوه بر هوش خود با دست خود کار می‌کند و یک بازی عملی بسیار خوب برای تقویت انگشتان و دست کودک می‌باشد. بازی‌های عملی برای هر کودکی لازم است و باید کودک از دنیای مجازی کمی دور شود و این وسایل بازی می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

 

عکس اسباب بازی چوبی

عکس اسباب بازی چوبی

بازی چوبی برای بالا بردن استعداد و خلاقیت کودک طراحی می‌شوند و با نگاه به مدل‌های تولید شده به این نتیجه می رسیم که علاوه بر سرگرمی یک بازی فکری عالی برای کودکان هستند. شناخت مهارت‌های شناختی و حل مسئله نیز با این مدل اسباب بازی امکان پذیر می‌باشد.

چوب یک جنس طبیعی است که با دقت در طراحی و استفاده از مواد غیر شیمیایی برای رنگ و ساخت اسباب بازی می‌توان ایمنی کاملی را برای بازی کودکان فراهم کرد. بازی با چوب حس بسیار خوبی را به کودک می‌دهد و احساس طبیعت را در کودک بالا می برد. این وسایل بازی بخاطر طبیعی بودن مقاومت بسیار خوبی دارند و گاها سالیان سال کودک با آن بازی می‌کند و حتی تبدیل به یک نوستالژی تبدیل می‌شود. بازیافت این اسباب بازی براحتی صورت می‌گیرد و برای طبیعت اصلا مضر نیست و برعکس مواد پلاستیکی اصلا به طبیعت آسیب نمی‌رساند.

فروشگاه آنلاین کیدبی تویز تلاش دارد تا اسباب بازی چوبی پسرانه و دخترانه با کیفیت بالا از برند های خوب ایرانی و خارجی را در یکجا جمع آوری کند تا کودکان براحتی بتوانند وسایل بازی محبوب خود را پیدا کنند و بصورت آنلاین براحتی خرید کنند.

خرید اسباب بازی چوبی

باید در خرید اسباب بازی دقت بسیاری به سن کودک داشته باشد و وسایل بازی مناسب را سن کودک انتخاب کنید. باید هدف از خرید اسباب بازی را تعیین کنید تا این بازی برای کودک مفید باشد. اکثرا بازی چوبی را برای سرگرمی و بازی فکری خریداری می شود که باید به طراحی آن توجه کرد تا کاربرد خوب داشته باشد. به رنگ اسباب بازی توجه داشته باشد تا از مواد شیمیایی رنگ آمیزی نشده باشد. به ساخت اسباب بازی توجه کنید تا لبه تیز و اضافات نداشته باشد و چوب با دقت برش خورده باشد. ابعاد اسباب بازی نیز بسیار مهم است و باید بر اساس سن کودک قطعات بزرگ و کوچک داشته باشد. حتما به برند توجه داشته باشید تا برند معتبر خریداری کنید. برند های معتبر بسیار خوبی در دنیا و حتی ایران وجود دارد مانند چوبین و یا ژانود ، وردکلاسیک و دیگر برندهای بزرگ دنیا که فروشگاه اینترنتی کیدبی تویز موجود هستند.

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید