انیمیشن وینی پو winnie pooh
۱۰ اسفند ۱۴۰۲

انیمیشن وینی پو winnie pooh

انیمیشن وینی پو یک کارتون کمدی موزیکال آمریکایی ساخته شده توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی و منتشر شده توسط والت دیزنی مووی است. این انیمیشن بر اساس مجموعه کتاب با همین نام نوشته شده توسط میلن و تصویرگری از شپارد است. فیلم بازسازی کاراکترهای وینی پو از نظر تجاری، پنجمین فیلم وینی پو از نظر تئاتری و دومین فیلم در کانون انیمیشن دیزنی است. این فیلم به کارگردانی استفان اندرسون و دان هال و تولید پیتر دل ویچو و کلارک اسپنسر ساخته شده است، بر اساس یک داستانی که اندرسون و هال به همراه کلیو چیانگ، دان داگرتی، کندل هوی‌ئر، برایان کسینجر، نیکول میچل و جرمی اسپیرز طراحی کردند.

جیم کامینگز نقش‌های صدا را به عنوان وینی پو و تیگر ایفا می‌کند و تراویس اوتس نقش پیگلت را ایفا می‌کند، در حالی که بازیگران تازه‌ وارد تام کنی، کریگ فرگوسن، باد لاکی و کریستن اندرسون لوپز نقش‌های خرگوش، اول، ایور و کانگا را به ترتیب ایفا می‌کنند. در این فیلم که توسط جان کلیز روایت می‌شود، ساکنان چمبه صد یک ساله به ماموریتی برای نجات کریستوفر رابین از یک متهم واقعی می‌روند، در حالی که پو با گرسنگی به سر می‌برد.

تولید این فیلم در سپتامبر ۲۰۰۸ با اعلام جان لاستر، مدیر اجرایی خلاق اصلی استودیوی انیمیشن دیزنی، آغاز شد که دیزنی می‌خواست فیلمی بسازد که از نسل به نسل عبور کند. نقشه اولیه فیلم شامل پنج داستان از کتاب‌های میلن بود، قبل از اینکه نسخه نهایی از سه داستان الهام بگیرد. این فیلم شامل شش ترانه اثر کریستن اندرسون لوپز و رابرت لوپز و موسیقی متنی اثر هنری جکمن است، همچنین یک نسخه از تمام آهنگ وینی پو از سوی بازیگر و موسیقیدان زوئی دشانل اجرا شده است. با مدت زمان ۶۳ دقیقه، این فیلم کوتاه‌ترین فیلم تئاتری دیزنی تاکنون است، که ۶۴ دقیقه فیلم دامبو (۱۹۴۱) را پشت سر گذاشته است. این فیلم همچنین اولین ادامه‌ای است که توسط استودیوی انیمیشن دیزنی در دوازده سال اخیر از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ تولید شده است.

انیمیشن وینی پو winnie pooh در ساختمان انیمیشن کمپانی والت دیزنی در بوربانک، کالیفرنیا، در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۱ اکران شد و در ایالات متحده در ۱۵ ژوئیه به اکران درآمد. این فیلم با بیش از ۵۰ میلیون دلار فروش در برابر ۳۰ میلیون دلار بودجه به نسبت خوب عمل کرد و نقدهای معمولاً مثبت از سوی منتقدان را دریافت کرد، که احساس حالت نوستالژیک آن را ستایش کردند اما از مدت زمان کوتاه آن نیز نقدهایی داشتند. اگرچه این انیمیشن آخرین فیلم تئاتری انیمیشن دیزنی است، پیتر دل ویچو و کریس باک و جنیفر لی، کارگردانان فیلم یخ زده، در سال ۲۰۱۹ تایید کردند که امکان تولید فیچرهای دست‌ کشیده در آینده وجود دارد.

انیمیشن وینی پو winnie pooh

خلاصه انیمیشن وینی پو :

کریستوفر رابین و دوستان حیوانی او درون یک کتاب داستان زندگی می‌کنند، که متن آن در اطراف چندین قاب فیلم دیده می‌شود. این حروف گاهی توسط شخصیت‌ها تعامل داشته می‌شوند.

وینی پو در یک روز بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که عسلش تمام شده است. در حین جستجوی عسل بیشتر، پو متوجه می‌شود که ایور دم خود را از دست داده است. پو، پیگلت، خرگوش، جغد، کانگا و رو به نجات می‌آیند، در حالی که تیگر ترجیح می‌دهد به تنهایی بازی پرش کند. کریستوفر رابین تصمیم می‌گیرد یک مسابقه برگزار کند تا ببیند کدام کسی می‌تواند دم جدیدی برای ایور پیدا کند. پو ایده میدهد که یک قابلمه عسل تازه جایزه باشد. پس از اینکه تلاش‌های دیگران برای جایگزین کردن دم ایور ناموفق می‌شود، کانگا پیشنهاد می‌دهد از یک شال استفاده کنند. این برنده اعلام می‌شود، اما به زودی باز می‌شود.

بعداً، پو هنوز نتوانسته است عسل پیدا کند. او به دیدار کریستوفر رابین می‌رود و یادداشت دست‌نویسی می‌یابد که می‌خواند: بیرون رفته، مشغولم، به زودی برمی‌گردم. یک اشتباه از بیرون رفته، مشغولم، به زودی برمی‌گردم با حروف اول کریستوفر رابین. پو نمی‌تواند یادداشت را بخواند، بنابراین از کمک جغد می‌خواهد. مهارت ضعیف جغد در خواندن، باعث می‌شود پو و دوستانش باور کنند که کریستوفر رابین توسط موجودی بی‌رحم و شیطانی به نام بکسون ربوده شده است. خرگوش برنامه‌ریزی می‌کند که این هیولا را با گذاشتن یک مسیر از اشیاء به یک چاه گیر انداخته و گیر انداخته‌شده را به دام بیندازد. در همین حالت، تیگر که می‌خواهد یک همراه برای کمک به او در شکست دادن بکسون پیدا کند، ایور را به عنوان دومین تیگر انتخاب می‌کند. او مثل بکسون لباس می‌پوشد و سعی می‌کند به ایور یاد بدهد چگونه جنگ کند. ایور موفق به فرار از تیگر می‌شود و زیرآب مخفی می‌شود، جایی که یک لنگر پیدا می‌کند.

 

 

پو یک بخش قابلمه عسل که بخشی از یک دام برای بکسون است را پیدا می‌کند. متوجه می‌شود که قابلمه خالی است. خرگوش، کانگا، رو، جغد و پیگلت از لنگر ایور به عنوان دم جایگزین استفاده می‌کنند تا سعی کنند پو را بیرون بکشند، اما وزن آن همه را به جز پیگلت به چاه می‌کشد. پیگلت سعی می‌کند به آن‌ها کمک کند، اما به طور مداوم دستورات خرگوش که منجر به از بین رفتن تنها طنابی که با خود دارد می‌شود. او به دنبال یافتن طناب بیشتر می‌رود، اما با تیگر برخورد می‌کند. اشتباهاً لباس آموزش تیگر را به عنوان هیولا در نظر گرفته، پیگلت از یک بالن قرمز برای فرار از تیگر استفاده می‌کند و به طور ناخواسته برخی از حروف کتاب داستان را به چاه می‌اندازد.

پس از دنبال‌کردن، تیگر و پیگلت نیز به دام می‌افتند. ایور به تیگر یادآوری می‌کند که او، تنها یک چیز فوق‌العاده‌ای درباره تیگرها است. در نهایت، پو متوجه می‌شود چگونه از حروف افتاده برای ساختن یک نردبان استفاده کند و دوستانش می‌توانند از چاه بیرون بیایند. کریستوفر رابین، که از مدرسه بازگشته است، دوستان خود را پیدا می‌کند و معنای واقعی یادداشت او را توضیح می‌دهد، جغد با شرم فرار می‌کند. جایزه قابلمه عسل به بالن قرمز از قبل داده شده است، که خود پو را ناراحت می‌کند.

بعداً، پو برای عسل به سمت جغد می‌رود و متوجه می‌شود که جغد، آن را به عنوان طناب چرخان استفاده می‌کند. جغد به پو برای ناهار عسل پیشنهاد می‌دهد، اما پو، صدای بلند شکمش را نادیده می‌گیرد و به سرعت به ایور می‌رود تا دمش را به او برگرداند. کریستوفر رابین به عنوان پاداش برای مهربانی پو، عسلی به او داده می‌شود که دو برابر قد پو است. داستان با غروب خورشید و کریستوفر رابین راهنمایی پو به خانه‌اش به پایان می‌رسد.

در یک صحنه پس از اجرا، یک بکسون واقعی وارد می‌شود، اما در واقع یک موجود خوب و مهربان است. او مسیر اشیاء را که برای او گذاشته شده را پیدا می‌کند، از جمله یک نقاشی از خودش، آن را نمی‌شناسد، بنابراین آن را آقای ترسناک می‌نامد. تصمیم می‌گیرد اشیاء را به آقای ترسناک بازگرداند، اما به چاه افتاده و در آن گم می‌شود.

 

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید