انیمیشن شاهزاده قورباغه
۲۵ دی ۱۴۰۲

انیمیشن شاهزاده قورباغه Princess Frog

شاهزاده قورباغه یک فیلم انیمیشن موزیکال فانتزی کمدی عاشقانه آمریکایی ساخته شده توسط کمپانی والت دیزنی در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این فیلم تحت تاثیر بخشی از رمانی به نام شاهزاده قورباغه است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده بود که توسط بری گریم نوشته شده بود. این فیلم توسط جان ماسکر و ران کلمنتس و تهیه کنندگی پیتر دل ویکو اجرا شد. از بازیگران این فیلم می‌توان به آنیکا نونی رز، برونو کامپوس، مایکل لئون وولی، جیم کامینگز، جنیفر کودی، جان گودمن، کیث دیوید، پیتر بارتلت، جنیفر لوئیس، اوپرا وینفری و ترنس هاوارد اشاره کرد. داستان فیلم در دهه ۱۹۲۰ در نیواورلئان در آمریکا است که درباره یک پیشخدمت به نام تیانا است که رویای باز کردن یک رستوران برای خود را دارد. داستان پس از بوسیدن یک شاهزاده توسط یک جادوگر که به قورباغه تبدیل می‌شود شروع می‌شود. تیانا باید راهی برای تبدیل به انسان شدن پیدا کند تا دیر نشده است.

این فیلم به عنوان بازگشت کوتاه دیزنی به انیمیشن سنتی بود، زیرا این انیمیشن اولین انیمیشن سنتی استودیوی انیمیشن از زمان خانه در مرز (۲۰۰۴) بود. ماسکر و کلمنتس، کارگردانان میکی موس دیزنی (۱۹۸۶)، پری دریایی کوچک (۱۹۸۹)، آلادین (۱۹۹۲)، هرکولس (۱۹۹۷) و سیاره گنجینه (۲۰۰۲) به دیزنی بازگشتند تا شاهزاده قورباغه را کارگردانی کنند. استودیو به یک قالب موزیکال به سبک برادوی بازگشت که اغلب در دوره بازگشت دیزنی استفاده می‌شد، و فیلم دارای یک موسیقی و آهنگ‌هایی است که توسط رندی نیومن ساخته و رهبری موسیقی انجام شده‌اند که به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین است که در فیلم‌های پیکسار مانند مجموعه فیلم‌های داستان اسباب بازی یا توی استوری معروف است.

انیمیشن شاهزاده قورباغه در ساختمان انیمیشن روی دیزنی در بوربانک در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۰۹ اکران شد و ابتدا در نیویورک و لوس‌آنجلس در تاریخ ۲۵ نوامبر به اکران محدود رفت و پس از آن در تاریخ ۱۱ دسامبر به اکران گسترده رفت. این فیلم نقدهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که انیمیشن، شخصیت‌ها، موسیقی، بازیگری صدا و موضوعات را تحسین کردند. این فیلم موفقیت نسبی در گیشه داشت، در هفته اول اکران در امریکا در جایگاه اول قرار گرفت و حدود ۲۷۱ میلیون دلار در سراسر جهان جذب کرد. این فیلم سه نامزد اسکار در مراسم جوایز اسکار ۸۲، یک نامزد برای بهترین انیمیشن و دو نامزد برای بهترین آهنگ اصلی دریافت کرد.

انیمیشن شاهزاده قورباغه

خلاصه کارتون شاهزاده و قورباغه :

در دهه ۱۹۲۰، در شهر زیبای نیواورلئان، دختری به نام تیانا با رویاهای بزرگ درگیر ماجراهایی می‌شود. پدر تیانا در جنگ جهانی اول جان خود را از دست داده و حالا او می‌خواهد یک رستوران بسازد، رستورانی که رویاهای پدرش را به حقیقت تبدیل کند.

تیانا در کنار شغل پیشخدمتی، روز و شب به سختی کار می‌کند تا پول برای راه اندازی رستورانش جمع کند. اما در همین حین، شاهزاده مغرور و خودخواهی به نام ناوین به شهر می‌آید. او برای حل مشکلات مالی خود، قصد دارد با لا بوف، دوست صمیمی تیانا، ازدواج کند. اما برای این کار، نیاز به یک مهمانی خاص دارد و تیانا برگزیده می‌شود تا این مهمانی را برگزار کند.

داستان پیچیده‌تر می‌شود زمانی که جادوگری به نام دکتر فاسیلیر تصمیم به یک توطئه می‌گیرد . ناوین با استفاده از جادو به قورباغه تبدیل می‌شود، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. این توطئه‌ها با هدف از بین بردن پدر لا بوف و به دست آوردن ثروت او طراحی شده‌اند.

تیانا در مهمانی متوجه می‌شود که کارخانه‌ای که قصد خرید آن را داشته، به قیمت بالا به فروش رفته است. این اتفاق ناراحتی او را به همراه دارد. زیر ستاره‌ها، تیانا تصمیم می‌گیرد رویای خود را دنبال کند و در این راه با یک قورباغه به نام ناوین آشنا می‌شود.

ناوین، که به شکل یک قورباغه است، از تیانا می‌خواهد با یک بوسه جادویی به انسان برگرداند. تیانا هم با وعده‌های ناوین، به این کار مشتاق می‌شود. اما جادو جواب دهنده نمی‌شود و او نیز تبدیل به قورباغه می‌شود

تیانا و ناوین با کمک دوستان عجیبی مثل تمساح جاز لوئیس، به دنبال جادوگر دیگری به نام ماما اودی می‌روند. در این سفر، احساساتشان برای یکدیگر بیشتر می‌شود. اما در همین حین، دشمنان ناوین تصمیم به نابودی او می‌گیرند.

در پایان، تیانا و ناوین با کمک ماما اودی ازدواج می‌کنند و به انسان بازمی‌گردند. زندگی مشترک شان در شهر نیواورلئان آغاز می‌شود و رستوران رویایی‌شان را باز می‌کنند. داستان نشان می‌دهد که هرچقدر زندگی پیچیده باشد، با عشق و کمک دوستان، می‌توان به رویاها دست پیدا کرد.

 

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید