انیمیشن موانا Moana
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

انیمیشن موانا Moana

انیمیشن موانا Moana همچنین با نام وایانا یا اوشیانیا در برخی کشورها شناخته می‌شود، یک فیلم انیمیشن موزیکال فانتزی اکشن ماجراجویی آمریکایی است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این فیلم توسط جان ماسکر و ران کلمنتس کارگردانی شده و توسط کریس ویلیامز و دان هال کارگردانی شده است. تهیه‌کننده این فیلم اسنات شورر بوده و فیلمنامه توسط جارد بوش نوشته شده و داستان آن توسط کلمنتس، ماسکر، ویلیامز، هال، پاملا ریبون و تیم نویسندگان آرون و جوردن کاندل تدوین گردیده است.

در انیمیشن موانا، آولی کراولهو به عنوان صدای موانا حضور دارد و همچنین حضور دوین جانسون، ریچل هاوس، تموئرا موریسون، جرمین کلمنت، نیکول شرزینگر و آلن تودیک به عنوان صداپیشگان گروهی را دارد. این فیلم دارای آهنگ‌های اصلی نوشته‌شده توسط لین مانوئل میراندا، اوپتایا فوآی و مارک منسینا می‌باشد و اسکور ارکسترال آن نیز توسط منسینا ساخته شده است. داستان فیلم در دوران باستان پلی‌نزیایی رخ می‌دهد و داستان موانا، دختر مصمم رئیس یک روستای ساحلی را روایت می‌کند. او توسط خود اقیانوس برگزیده می‌شود تا یک اثر باستانی مرموز را با خدای ته‌فیتی ادغام کند. زمانی که ناگهان آفتی روی جزیره او فرا می‌رسد، موانا به دنبال مائوی، یک دمیگاد افسانه‌ای، می‌رود تا امیدوار است که با بازگرداندن اثر به ته‌فیتی، مردمش را نجات دهد. داستان اصیل است اما از اساطیر پلی‌نزیایی الهام گرفته شده است.

انیمیشن موانا Moana نخستین بار در جشنواره AFI در تئاتر ال کپیتان در لس‌آنجلس در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ اکران شد و سپس در تاریخ ۲۳ نوامبر به صورت تئاتری در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم توسط منتقدان مورد ارزیابی مثبتی قرار گرفت، که انیمیشن، موسیقی و اجراهای صداپیشگان را تحسین کردند. فیلم به بیش از ۶۸۲ میلیون دلار در سراسر جهان درآمدزایی کرد. همراه با زوتوپیا، این اولین بار بود که از سال ۲۰۰۲ که استودیوی انیمیشن والت دیزنی دو فیلم انیمیشنی را در یک سال منتشر کرد. در مراسم جوایز اسکار ۸۹، این فیلم دو نامزد برای بهترین انیمیشن و بهترین آهنگ اصلی چقدر دور خواهم رفت بود. یک بازسازی زنده از این فیلم در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و جانسون نقش خود را تکرار خواهد کرد، در حالی که یک سری اسپین آف نیز برنامه‌ریزی شده است که در Disney+ پخش خواهد شد.

انیمیشن موانا Moana

خلاصه انیمیشن موانا :

انیمیشن موانا از اینجا آغاز می‌شود که، در جزیره پلی‌نزیایی موتونوی، سکنه‌گان از خدای طبیعت به نام ته‌فیتی عبادت می‌کنند. یک جزیره زنده که در گذشته با استفاده از یک سنگ پونامو به عنوان قلب و منبع قدرتش، زندگی را به اقیانوس آورده است. مائوی، دمیگاد شیطانی با قابلیت تغییر شکل و کنترل باد و دریا و همچنین مسلط بر هنر راهنمایی، قلب را می‌دزدد تا انسان‌ها را قدرت آفرینش بدهد. این باعث از بین رفتن ته‌فیتی و حمله ته‌کا، یک دیو آتشفشانی می‌شود. او همچنین هر دو قلب و قلاب جادویی‌اش را به اعماق اقیانوس از دست می‌دهد.

هزار سال بعد، اقیانوس موانا را، دختر رئیس موتونوی به نام توئی، انتخاب می‌کند تا قلب را به ته‌فیتی بازگرداند. توئی و سینا، پدر و مادر موانا، سعی می‌کنند او را از اقیانوس دور نگه دارند تا او به عنوان رئیس جزیره آماده شود. شانزده سال بعد، هجومی به جزیره وارد می‌شود که گیاهان را می‌کشاند و میزان صید ماهی را کاهش می‌دهد. موانا پیشنهاد می‌دهد به همراه خوک خانگی‌اش پوآ، خارج از ریف جزیره برود تا ماهی بیشتری بیابد و بفهمد چه اتفاقی افتاده است، اما توئی اجازه نمی‌دهد. موانا سعی می‌کند ریف را فتح کند، اما توسط جلگه ولغاری شده و کشتی‌اش غرق می‌شود. آن بعد از ظهر، مادربزرگ موانا به نام تالا، اتاق مخفی کشتی‌ها را به او نشان می‌دهد و فاش می‌کند که مردمشان قهرمانان دریانورد بودند تا زمانی که مائوی قلب ته‌فیتی را دزدید. بدون این قلب، اقیانوس بی‌اعتنا و ایمن نبود. تالا توضیح می‌دهد که تاریکی ته‌کا در حال نابود کردن جزیره است، اما با بازگرداندن قلب به ته‌فیتی، می‌توان آن را درمان کرد. زمانی که تالا به وسیلهٔ دریافت کرده از اقیانوس بیمار می‌شود و در روز مرگش، می‌گوید موانا باید برود تا مائوی را پیدا کند.

موانا با یک کاماکاو از غار همراه با خروس احمقش، هیهی، که در آن نهفته است، راهی می‌اندازد. آن‌ها در یک توفون گیر افتاده و در یک جزیره‌ای به سان مائوی می‌رسند، جایی که او را پیدا می‌کنند. او با افتخار از دستاوردهای خود بزرگواری می‌کند. او از موانا می‌خواهد قلب را برگرداند، اما او امتناع می‌ورزد و او را در یک غار محبوس می‌کند و سپس با قایق او می‌رود. موانا فرار می‌کند و با مائوی روبرو می‌شود که به تدریج او را متقاعد به بازگرداندن قلب می‌کند. با این حال، مائوی نیاز به بازیابی قلاب جادویی‌اش در لالوتای، سرزمین هیولاها، از تاماتوا، یک خرچنگ نارگیگ عظیم، دارد. در حالی که موانا تاماتوا را حوالی می‌گیرد، مائوی قلاب خود را باز می‌گیرد، اما خود را قادر به کنترل تغییر شکل نمی‌بیند. او توسط تاماتوا مغلوب می‌شود، اما تفکر سریع موانا به آن‌ها امکان فرار را می‌دهد. مائوی اعلام می‌کند که اولین خالقی بوده که وقتی والدین مردانه اش او را ترک کردند، اولین خالقی را کسب کرده است و خدایان با احسان به او، قدرت‌هایش را به او عطا کردند. پس از آرامش بخشی موانا، مائوی به او هنر راهنمایی را آموزش می‌دهد، کنترل قدرت‌هایش را بازیابی می‌کند و دو نفر نزدیک‌تر می‌شوند.

آنها به جزیره ته‌فیتی می‌رسند، اما توسط ته‌کا حمله می‌شوند. موانا از برگشتن امتناع می‌کند که منجر به خراب شدن قلاب مائوی می‌شود. مائوی نیز نمی‌خواهد قلاب خود را دوباره از دست بدهد و از موانا فرار می‌کند. اقیانوس از موانا می‌پرسد که از این پس آیا فراموش شود و موانا امید را از دست می‌دهد. اقیانوس موافقت کرده و قلب را می‌گیرد، اما روح تالا ظاهر می‌شود و موانا را ترغیب به یافتن هدف واقعی خود می‌کند. او قلب را بازیابی می‌کند و به مبارزه با ته‌کا بازمی‌گردد. مائوی نیز به عنوان تغییر نظر کرده بازمی‌گردد و با مبارزه با ته‌کا، قلابش را از دست می‌دهد. موانا از او خواهش می‌کند که به جای از دست دادن قلابش، به او کمک کند تا به ته‌فیتی برسد. مائوی باز می‌گردد و با مبارزه با ته‌کا، وقت موانا را می‌کند تا به ته‌فیتی برسد و قلب را به جایش بازگرداند. ته‌فیتی دریا و جزایر را از آفت نجات می‌دهد. مائوی از ته‌فیتی عذرخواهی می‌کند و قلابش را و همچنین قایق موانا را ترمیم می‌کند. ته‌فیتی در خواب عمیق می‌افتد و به جزیره تبدیل می‌شود. موانا از مائوی و ته‌فیتی خداحافظی می‌کند و به خانه برمی‌گردد و با والدین خود اتحاد می‌کند. او نقش رئیس و راهنمای جزیره را به عهده می‌گیرد و مردمش به راهنمایی او، به مسافرت ادامه می‌دهند. مائوی همراه او است.

 

اسباب بازی موانا

این گروه از اسباب بازی دخترانه شامل اسباب بازی های محبوب دختران یعنی موآنا است که اسباب بازی لگو، فیگور موآنا و عروسک موانا می باشد. موآنا از جمله شخصیت های دیزنی است که در سالهای اخیر از آن با یک انیمیشن رونمایی شد. موآنا یک دختر در یک جزیره کوچک است که محدود بوده و از جزیره خارج نشده است. در این مجموعه اتفاقات مختلفی رخ می دهد و موآنا خود را به دیگران ثابت می کند.

موآنا از جمله شخصیت های محبوب در بین کودکان است و اسباب بازیهای مخصوص آن نیز در بین کودکان از محبوبت خاصی برخوردار است. عروسک های کودکی موآنا از جمله پرطرفدارترین عروسک ها این گروه از اسباب بازها می باشد. فیگور های کوچک موآنا برای بازی و همچنین تزئین کیک تولد مورد استفاده قرار می گیرد. لگو موآنا نیز در بین کودکان علاقه مند به اسباب بازی های آموزشی مورد استقبال قرار گرفته است.

پرفروشترین اسباب بازی این دسته عروسک دیزنی موآنا موزیکال است که کودکان علاقه زیادی به آن دارند. این عروسک در کنار موآنا یک خوک و خروس که در انیمیشن نیز وجد دارند قرار گرفته اند. عروسک موزیکال بوده و کیفیت بسیار خوبی در ساخت دارد و دیزنی برند تولید کننده این عروسک زیبا است.

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید