انیمیشن بیمکس BIG HERO
۹ آذر ۱۴۰۲

انیمیشن بیمکس BIG HERO

انیمیشن بیمکس BIG HERO یک انیمیشن ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی تولید شده و توسط استودیوی موشن پیکچرز والت دیزنی منتشر شده است. این انیمیشن به طور کلی بر اساس تیم ابرقهرمانان مارول که توسط من آف اکشن ایجاد شده است، الهام گرفته است. کارگردانی این فیلم توسط دان هال و کریس ویلیامز صورت گرفته و نویسندگی آن توسط جوردن رابرتس، رابرت برد و دنیل گرسون انجام شده است. روی کار این انیمیشن توسط روی کانلی انجام شده و صداپیشگان آن شامل رایان پاتر، اسکات آدسیت، دانیل هنی، تی. جی. میلر، جیمی چانگ، دیمون وینز جونیور، ژنسیس رودریگز، جیمز کرامول، مایا رودلف، و الن تودیک می‌شوند.

داستان انیمیشن بیمکس BIG HERO درباره هیرو همادا، یک نابغه جوان در زمینه روباتیک و بی‌مکس، روبات مراقبتی برادر فوت‌ شده‌اش تاداشی است. آن‌ها یک تیم ابرقهرمانی می‌سازند تا با یک ویلاین کلاهبردار ماسک‌ پوش که مسئول مرگ تاداشی است، مبارزه کنند.

انیمیشن بیمکس BIG HERO اولین انیمیشن دیزنی است که شخصیت‌های کمیک مارول در آن حضور دارند. این فیلم با استفاده از تکنولوژی نرم‌افزاری جدیدی که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی ایجاد شده، اقدام به تولید تصاویر متحرک این انیمیشن کرده است.

انیمیشن بیمکس BIG HERO در جشنواره فیلم بین‌المللی توکیو در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴ اولین بار نمایش داده شد و در ۷ نوامبر همان سال در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم از سوی منتقدان بازخورد مثبتی را دریافت کرد و به دلیل انیمیشن، دنیای اکشن، سرگرمی، احساسات و صحنه های عاطفی آن تحسین شد. «بیگ هیرو ۶» با درآمد بیش از ۶۵۷٫۸ میلیون دلار به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن سال ۲۰۱۴ شد. این فیلم به افتخارات و نامزدهای زیادی دست یافت، نامزد هفت جایزه آنی و یک جایزه را به دست آورد و همچنین یک جایزه گلدن گلوب را کسب کرد. در جشنواره اسکار ۸۷، بهترین انیمیشن برنده جایزه شد.

سری تلویزیونی به نام «بیگ هیرو ۶» که داستان فیلم را ادامه می‌دهد، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در شبکه دیزنی چنل و دیزنی ایکس‌دی پخش شد. یک سری کوتاه دو فصلی با نام «رویاهای بی‌مکس» در سال ۲۰۱۸ پخش شد. سری دیگری با نام «بی‌مکس» در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ در دیزنی پلاس پخش شد.

انیمیشن بیمکس BIG HERO

خلاصه انیمیشن بیگ هیرو :

در شهر آینده‌ای به نام سان فرانسوکیو، هیرو همادا، نابغه ۱۴ ساله در زمینه روباتیک و فارغ‌التحصیل دبیرستان، وقت خود را در مسابقات غیرقانونی زیرزمینی ربات‌ها می‌گذراند. برادر بزرگتر او، تاداشی، به منظور خارج کردن هیرو از این سبک زندگی خطرناک، او را به آزمایشگاه تحقیقاتی خود در موسسه فناوری سان فرانسوکیو می‌برد. در اینجا، هیرو با دوستان تاداشی، گو گو، واسابی، هانی لیمون و فرد و همچنین اختراع تاداشی یعنی بی‌مکس، یک روبات بهداشتی قابل تورم است و استاد رابرت کالاهان آشنا می‌شود. هیرو برای ورود به دانشگاه درخشان است و با پروژه‌اش، یک گروه از میکرو ربات‌های کوچک که با استفاده از یک فرستنده عصبی می‌توانند به هر ترتیبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، توجه نمایشگاه دانشگاه را به خود جلب می‌کند. او پذیرفته می‌شود، اما در همین حین یک آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد. تاداشی برای نجات کالاهان داخل می‌رود و پس از انفجار جان خود را از دست می‌دهد.

دو هفته بعد، هیرو که خود را به دلیل اندوه جدا کرده است، به طور تصادفی بی‌مکس را فعال می‌کند. آن‌ها به یک انبار متروک می‌روند که جایی است که کسی میکرو ربات‌ها را به صورت دسته‌جمعی تولید کرده است. مردی با ماسک کابوکی آن‌ها را حمله می‌کند، هیرو فهمیده که این مرد حریق را برای پنهان کردن دزدیدن میکرو ربات‌های خود انجام داده است. او تصمیم به انتقام از مرگ برادر می‌گیرد و بی‌مکس را با زره و یک چیپ برنامه‌ریزی شده با هنرهای رزمی برای دفاع مجهز می‌کند. بی‌مکس دوستان تاداشی را فراخوانی می‌کند و گروه توسط مرد ماسک دار حمله می‌شود، اما بی‌مکس آن‌ها را نجات می‌دهد. هیرو زره بی‌مکس را ارتقا می‌دهد و گروه ابداعات خود را به اسلحه تبدیل می‌کنند تا با مرد ماسک‌ دار مقابله کنند.

 

 

مرد ماسک‌دار حمله می‌کند، اما هیرو ماسک او را کنار میزند و کالاهان که بنظر می‌رسید مرده است می‌بیند و متوجه می‌شود او به وسیله میکرو ربات‌های هیرو فرار کرده بوده است. هیرو که خشمگین است، چیپ بهداشتی بی‌مکس را جدا می‌کند و از او می‌خواهد که کالاهان را بکشد. دوستانش جلوی بی‌مکس را می‌گیرند که اجازه فرار کالاهان را می‌دهد و هیرو عصبانی می‌شود.

در خانه، هیرو دوباره سعی می‌کند تا چیپ بهداشتی را جدا کند، اما بی‌مکس دسترسی‌پذیری او را مسدود کرده و فیلم آزمایش‌های تاداشی در طول توسعه بی‌مکس را به نمایش می‌گذارد و هیرو را یادآور می‌کند که هدف برادرش کمک به دیگران بوده و نه آسیب زدن آن‌ها. هیرو از بی‌مکس و دوستانش عذرخواهی می‌کند، آن‌ها می‌فهمند که خلبان گم‌شده دختر کالاهان، آبیگیل بوده است.

کالاهان که میکرو ربات‌ها را برای انتقام از کرای دزدیده بوده است، پورتال نقلیه را برای نابود کردن مقر کرای فعال می‌کند، اما هیرو و دوستانش کرای را نجات می‌دهند. بی‌مکس حس می‌کند که آبیگیل درون پورتال ناپایدار زنده است، بنابراین او و هیرو وارد آن می‌شوند و او را درون هیپر خواب گرفتار می‌یابند. بی‌مکس توسط اجسام مخرب ضربه می‌خورد، به همین دلیل هیرو مجبور می‌شود او را پشت سر بگذارد. پس از وداع، بی‌مکس از دستگاه مشغول فشار موشکی خود استفاده می‌کند تا هیرو و آبیگیل را از پورتال خارج کند قبل از اینکه نابود شود. در پس آن، کالاهان دستگیر شد.

هیرو به دانشگاه همراه با دوستانش می‌پیوندد. یک روز، او چیپ بهداشتی بی‌مکس را در دستگاه موشکی پیدا می‌کند. او بی‌مکس را بازسازی می‌کند و آن‌ها همراه با دوستانشان به عنوان یک تیم از ابرقهرمانان پیشرفته با نام “بیگ هیرو ۶” ادامه می‌دهند.

شخصیت‌های محبوب دیزنی از جمله میکی ماوس، دونالد داک، سیندرلا، بی‌مکس و بسیاری دیگر به عنوان شخصیت‌های اصلی یا مهم در اسباب‌بازی‌ها شناخته می‌شوند. این شخصیت‌ها به دلیل حضور ژرف در انیمیشن‌ها و فیلم‌های دیزنی، به عنوان اجزای کلیدی در محصولات متنوعی مانند اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها، عروسک، کتاب‌ها و محصولات مرتبط دیگر، جذابیت زیادی به محصولات دیزنی اضافه می‌کنند.

تنوع داستان‌ها و ماجراهای جذاب این شخصیت‌ها، در کنار طراحی‌های شاد و رنگارنگ، محصولات دیزنی را به یک گزینه محبوب برای کودکان و خانواده‌ها تبدیل کرده است.

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید