بهترین اسباب‌بازی‌های نقش‌ آفرینی
۱۳ تیر ۱۴۰۲

بهترین اسباب‌بازی‌های نقش‌ آفرینی

اسباب‌بازی‌های نقش‌ آفرینی بسیاری از کودکان دوست دارند که روش والدین خود را پیش بگیرند، آشپزی کنند، مهمان دعوت کنند، خیاطی کنند، جارو کنند، مانند مسئول یک سوپر مارکت جنس خرید و فروش کنند، خود را آرایش کنند. کودکان با این وسایل بزرگ‌تر شدن و مسئولیت پذیری را تجربه می‌کنند و استفاده با این اسباب بازی‌های تعامل کودک با اطراف خود را تقویت می‌کند و با بازی با دوستان روابط اجتماعی خود را بالاتر می‌برند، به همین دلیل انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌های نقش‌ آفرینی بسیار مهم می‌باشد.

بهترین کار برای جواب دادن به علایق کودکانتان خرید اسباب بازی متنوع خانه‌ داری است که هم بی‌خطر هستند و هم لذت داشتن یک خانه کوچک را به کودک می‌دهد. کودکان احساس خانه دار شدن را خواهند داشت و مادران خود را بیشتر درک خواهند کرد.

اسباب بازی نقش آفرینی یعنی چه؟

بازی هایی مثل خاله بازی و یا مامان بازی جزء بازی های نمایشی قرار می گیرند و کودک با قرارگیری نقش های موجود در بازی ساختار شخصیت خود را شکل می دهد و از نظر روانشناختی تاثیرات مثبتی بر روی کودک دارد و مهمترین فایده آن ابراز احساسات و تخلیه انرژی های منفی و استرس است.

بسیاری از کودکان با نقش بازی کردن نیازها و خواسته های خود را نشان می دهند. به عنوان مثال کودکانی را تصور کنید که پدر و مادر آنها همیشه با هم در جنگ و جدال هستند؛ کودک این والدین هنگام بازی با اسباب بازی و عروسک به او خیلی محبت می کند و او را بغل و ناز و نوازش کرده و با او مثل یک مادر خوب برخورد می کند.

دختر بچه ای که نقش مادرش را بازی می کند. غذا می پزد، کفش پاشنه بلند می پوشد و خود را آرایش می کند، با نمادهای مادرانه و زنانه در قالب نقش جنسیتی خود می رود و آن را تمرین می کند.

در پسر بجه ها نیز همین قضیه صدق می کند. پسربچه کارهای پدرش را انجام می دهد. به عنوان مثال ماشین سواری می کند رانندگی می کند به سرکار می رود همان شغلی که پدرش دارد. مانند پدرش به مطالعه روزنامه و یا دیدن فوتبال می نشیند.

بازی و خاله بازی ، بازی کشف و خلاقیت است. پیوندی است بین دنیای خیالی و واقعی کودک و نباید او را از این دنیا محروم کرد که پیامدهای منفی بسیاری را در روحیات کودکان ایجاد می کند و آثار سوء آن حتی در بزرگسالی نیز قابل مشاهده است.

آیا پسربچه ها را از خاله بازی منع کنیم؟

بسیاری از خانواده ها از همان کودکی به سراغ تفکیک جنسیتی وسایل می روند و به او کودک می گویند این کار را نکن چون دختری و یا آن کار را نکن چون پسری!!!

اینکه نباید پسرها عروسک بازی و خاله بازی کنند، باوری غلط است و به اصطلاح نتیجه عکس دارد. چرا که ممنوعیت از انجام کاری انسان را نسبت به آن حریص تر و کنجکاوتر می کند. در خاله بازی هر دو نقش پسر و دختر مادر یا پدر وجود دارد و کودکان نیاز دارند با بازی کردن نقش های کودک را بشناسند و به شکل گیری هویت شان کمک می کند.

معرفی بهترین اسباب‌بازی‌های نقش‌ آفرینی

اسباب‌بازی‌های نقش‌آفرینی یکی از بهترین وسایلی هستند که به کودکان اجازه می‌دهند تا در دنیای خیالی خود فرار کنند و نقش‌های مختلفی را بازی کنند. این اسباب‌بازی‌ها نه تنها به کودکان اجازه می‌دهند تا خلاقیت خود را بروز دهند بلکه به آنها کمک می‌کنند تا مهارت‌های اجتماعی و حل مسائل خود را تقویت کنند. در این متن، به برخی از بهترین اسباب‌بازی‌های نقش‌آفرینی برای کودکان پرداخته و نقش آنها در توسعه کودکان برجسته شده است.

در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین و پرفروش ترین اسباب بازی دخترانه و پسرانه مخصوص خاله بازی و بازی های نمایشی گروهی است که در آن هر دو نقش دختر و پسر وجود دارد و می توانند با یکدیگر بازی کنند و در دسته اسباب بازی های نقش آفرینی هستند.

در سایت کیدبی تویز دسته بندی برای اسباب بازی نقش آفرینی وجود دارد که میتوانید در آن انواع اسباب بازی دخترانه و پسرانه را مشاهده کنید که برگرفته شده از مشاغل و مهارت های اجتماعی است که کودکان در آینده به آنها احتیاج خواهند داشت.

اسباب بازی های خاله بازی

 

اسباب بازی دخترانه آشپزخانه :

ست آشپزخانه یک اسباب بازی های خاله بازی چند کاره برای بازی کودکان است. ست آشپزخانه اسباب بازی دارای گاز است که شعله دارد و چراغ شعله‌هایش با چرخاندن دسته گاز روشن می‌شود و صدای روشن شدن شعله را می‌دهد و کودک احساس واقعی از آشپزی را خواهد داشت. میز آشپزخانه کودک دارای وسایل متنوعی برای بازی کودک دارد مانند قابلمه، ملاقه، کفگیر، لیوان نعلبکی، قاشق، چاقو، قوری و… و همچنین جای برای آویزان کردن و نگهداری وسایل. بعضی از میزها سبد میوه و چند مدل غذا یا خوراکی نیز داخل خود دارند. مدل‌های کابینت دار این ست اسباب بازی‌ها بیشتر مورد توجه کودکان است. بیشتر این اسباب بازی از پلاستیک است و مدل‌های چوبی نیز وجود دارد. ابعاد مختلف از این اسباب بازی‌ها نیز تولید می شود که اسباب بازی‌های مناسب کودکان بالای شش سال است.

چند نمونه از ست آشپزخانه در سایت :

ست آشپزخانه اسباب بازی کودک

آشپزخانه اسباب بازی زرین تویز

ست کیک تولد با قوری

 

آشپزخانه اسباب بازی

لوازم آشپزخانه اسباب بازی :

داخل آنها می‌توان به ست قابلمه، ست چای خوری، ست بشقاب و قاشق و چنگال، ست برقی آشپزخانه مثل تست، آبمیوه گیری و … . حتی گاهی وقت‌ها میوه‌ها و غذاها را می‌توان بصورت جداگانه تهیه کرد تا کودک آشپزخانه خود را تکمیل کند و از دنیای مینیاتوری واقعی لذت ببرد. این ست‌ها بسیار مورد توجه کودکان است و دختران بسیار به آنها علاقه‌مند هستند. جنس این ست اسباب بازی از پلاستیک بوده که با دقت کرد که از مواد اولیه درجه یک تولید شده باشند زیرا کودک گاهی این وسایل را به دهان خود می‌زنند. اگر قطعات از مواد خوب تولید نشده باشند و استاندارد نباشند برای کودکان مضر است.

اسباب بازی تمیز کاری :

مانند اتو، جاروبرقی، چرخ خیاطی، ماشین لباسشویی، ست نظافت

مثلا جاروبرقی روشن شود و کمی مکش داشته باشد. اتو چراغ دار باشد یا صدای اتو دهد. چرخ خیاطی با حفظ ایمنی سوزن و دست کودک به طور واقعی بدوزد. داخل لباسشویی بتوان آب ریخت و تخلیه کرد. ست نظافت دارای سطل و جارو باشد تا کودک بتواند تمیز بودم را بیاموزد. این وسایل خانه جذاب برای هر کودکی می‌باشد که اسباب بازی دخترانه است که طرفداران بسیاری دارد.

اسباب بازی ست فروشگاهی :

اسباب بازی های فروشگاهی یک صندوق سوپرمارکت می‌باشد که کودک می‌تواند فروشندگی را تجربه کند. این اسباب بازی باعث می‌شود کودک با جنبه‌ای از زندگی که فروشندگی می‌باشد آشنا شود و هم برای دختران و هم برای پسران مناسب می‌باشد. این اسباب بازی یک وسیله بازی تعاملی است که کودکان می‌توانند با یکدیگر و یا خانواده باهم بازی کنند. بعضی از ست فروشگاهی اسباب بازی دارای صندوق می‌باشند که درب آنها باز می‌شود دارای پول یا سکه می باشند. دارای بارکد خوان. دستگاه کارت خوان، ترازو، سبد خرید و وسایلی مانند میوه، تخم مرغ، پاکت‌های شیر، پودر شیرینی و گوشت ، مرغ و … می‌باشند.

نمونه از چند ست فروشگاهی در سایت کیدبی تویز :

ست سوپرمارکت با بارکدخوان

کارت خوان سیار اسباب بازی

 

فست فود فروشی اسباب بازی :

ست فروشگاه فست‌ فود با صندوق یک اسباب بازی یکی از محبوبترین اسباب بازی های فروشگاهی چند کاره می‌باشند. برای بازی کودکان است. ست فروشگاه فست فود دارای گاز است که شعله دارد و چراغ شعله‌هایش با چرخاندن دسته گاز روشن می‌شود و صدای روشن شدن شعله را می‌دهد و دارای یک فر می‌باشد که در آن باز و بسته می‌شود و کودک احساس واقعی از آشپزی را خواهد داشت. ست فروشگاهی فست‌فود دارای لوازم آشپزی و انواع غذاهای فست‌فود می‌باشد. به این ترتیب کودکان خود را تشویق کنید تا لذت داشتن یک خانه مینیاتوری را تجربه کنند و از بودن در جایگاه پدر یا مادر خود لذت ببرند و درک پس انداز کردن، خرید و فروش، هزینه و سود را به دست بیاورند.

 

ست آرایشی اسباب بازی :

میز آرایشی کودک یک ست اسباب بازی از ست آرایشی اسباب بازی می باشد که دارای وسایل مختلفی است مانند میز، سشوار، صندلی و وسایل آرایش بازی. با این اسباب بازی کودکان با یکدیگر بازی می‌کنند و از بازی خود لذت می‌برند و یا کودکان خود را در جای مادر خود قرار می‌دهند و بازی می‌کنند. در این ست بازی وسایلی مانند وسایل آرایش بازی گردنبند، دستبند، شانه، رژ لب نیز موجود است که کودک می‌تواند با آنها بازی کند.

وسایل جانبی ست باید از وسایل با کیفیت باشد تا کودکانی که از آن استفاده می‌کنند و گاهی به لب و دهان و چشم خود می‌زنند آسیب نبینند. بعضی از وسایل جانبی واقعی هستند مانند ست‌های آرایش که می‌توان کودک را با آن آرایش کرد. این وسایل باید از مواد طبیعی و با رنگ غیر‌ شیمیایی تهیه شده باشند تا برای کودکان مضر نباشد. والدین باید مراقب کودکان باشند تا به خود آسیب نرسانند و حتی در موارد باید به آنها کمک کنند تا استفاده درست از وسایل را تجربه کنند.

نمونه از این ست آرایشی در فروشگاه آنلاین اسباب بازی :

جعبه آرایش کوچک کودک

ست میز آرایشی کودک

برای تجربه بهتر کودک می‌توان از خانه‌های بازی یا چادر بازی نیز استفاده کرد تا ست خانه کودک کامل شود و بتواند یک خانه با تمام وسایل را کودک داشته باشد. تمام این وسایل در کنار هم بسیار جالب و جذاب خواهد بود و کودکان بسیاری از مسائل که در آینده لازم خواهند داشت با بازی این اسباب بازی‌ها خواهند آموخت.

بیاییم دنیای زیبایی برای کودکان خود بسازیم.

سایت آنلاین خرید اسباب بازی کیدبی تویز سعی دارد کودکان شما را به رویاهایشان نزدیکتر کند و با اسباب بازی‌های با کیفیت و متنوع رضایت کودکان را جلب نماید.

جدیدترین مقالات
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
مضرات بازی کردن پسرها با عروسک

مضرات بازی کردن پسرها با عروسک

۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید