اسباب بازی مناسب از سه تا نه ماهگی
۸ تیر ۱۳۹۷

اسباب بازی مناسب از سه تا نه ماهگی

اسباب بازی مناسب از سه تا نه ماهگی کدام است؟ همانطور که بازی کردن با نوزاد را خوابیده ادامه می دهید، خواهید دید که کودک سر خود را بالاتر و پایدارتر نگه می دارد. تا پایان ماه سوم او ممکن است بتواند شانه ها و سینه های خود را نیز بالا ببرد. او احتمالا چند بار تصادفا بچرخد یا سر خود را بیش از حد بلند کند، اما به مدت طولانی نمی تواند این کار را انجام دهد.

(می خواهید بعضی از کارهای حرکتی را با او را انجام دهید؟ کودک را در موقعیت دمر قرار دهید). شما در پایین پای کودک بنشینید و او را صدا کنید ممکن است کودک  شروع به لگد زدن کند ، این حرکت کمک می کند تا عضلات شکمش قوی شود.

یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده کودک ممکن است شروع به دستیابی اسباب بازی مناسب نوزادان و گرفتن اسباب بازی ها باشد، اما دانستن اینکه چطور به اسباب بازی مناسب از سه تا نه ماهگی واکنش نشان دهد کمی زمان می برد ممکن است دستهایش را برای گرفتن اسباب بازی ها نتواند تنظیم کند. به یاد داشته باشید که نوزادان در این مرحله با توجه به حواس خود (بینایی، شنیدن، لمس کردن و بوییدن) به جستجو در اطراف دنیای جدیدشان می پردازند ، به همین دلیل این حرکات باعث تقویت رشد آنها می شود.

اسباب بازی مناسب نوزاد دو ماهه

دندانی و اسباب بازی های سبک وزن تهیه کنید. این کمک می کند تا کودک دو یا سه ماهه را درک کنید. اسباب بازی دخترانه مناسب نوزادان مانند اسباب بازی آینه دار ایمن تهیه کنید،آینه به کودک اجازه می دهد چهره اش را نگاه کند، وقتی او به سه ماهگی نزدیک می شود.

دندانی رنگارنگ و با دوام تهیه کنید که می توانید به صورت جداگانه تهیه کنید (مناسب برای کودکانی است که در حال درک کردن دست گرفتن هستند) و یا چند مدل اسباب بازی مختلف مانند ( آیینه، دندانی، جغجغه ) که با هم ارتباط دارند و مانند یک زنجیره هستند تهیه کنید . دندانی با کیفیت مناسب در زمان دندان درآوردن کودک بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی مناسب نوزاد چهار ماهه

در این زمان، کودک مشغول هماهنگ کردن حواس ظهور خود (مانند چشم و لمس) و مهارت های حرکتی (مانند حرکت و گرفتن) است. او در طول این زمان شروع به افتادن رو راه رفتن با شکم خود می کند، ابتدا از طریق قوزک پای خود و سپس از طریق دست و پایش، که همه آماده برای نشستن و (سرانجام) خزیدن هستند.

در این زمان دی چشمهایشان قوی تر می شود، نوزادان بین چهار تا پنج ماهگی به چهره ها و طرح های دایره ای مانند حلقه ها و توپ ها  علاقه مند می شوند. بچه ها در ۴ و ۵ ماه نیز شروع به یادگیری علت و معلول می کنند، بنابراین ممکن است شروع به تکان دادن اسباب بازی های پر سر و صدا (مانند جغجغه) کنند و آنها را به دهان خود بزنند.

اسباب بازی ست پزشکی دندان هرچند اغلب اولین دندان نوزاد در ۶ ماه رشد می کند تهیه کنید. بعضی از والدین حتی ممکن است رشد جوانه های مرواریدی مانند را در ۳ یا ۴ ماهگی ببینند. وقتی کودک یک اسباب بازی چند بعدی را می بیند، متوجه می شوید که چطور دستش را به آن گرفته و قدرت بازو خود را نشان می دهد تا بتواند آن را تکان دهد و برای تکان دادن تمرکز می کند.

چگونه با تکان دادن این اسباب بازی که باعث ایجاد صدا  می شود ذوق زده شده و از کشفش لذت می برد. اسباب بازی های نرم که صداها را می سازند تهیه کنید. اسباب بازی پسرانه ساده و سبک وزن مانند بلوک های نرم و یا توپ برای نوزادان علت و معلول خوبی دارند. اسباب بازی هایی تهیه کنید که کودک بتواند با آنها برج بسازد و یا دارای تصاویر حیوانات و رنگ ها و مردم باشد تا بتواند آنها را در عکس شناسایی کند.

اسباب بازی مناسب نوزاد شش ماهه :

بین زمان ۴ تا ۷ ماه کودک در حال تلاش برای نشستن به طور مستقل است. اگر او هنوز با حمایت شما می نشیند، می توانید او را تشویق کنید تا عضلات تنه و ستون فقراتش را تقویت کند، با قرار دادن اسباب بازی در مقابلش او را برای رسیدن به آنها تشویق کنید.

هنگامی که کودک توانست بدون نیاز به دست های خود بنشیند، او می تواند از آن دست ها برای بازی با اسباب بازی ها استفاده کند و امیدوارم بتواند مدت زمان کوتاهی خود را سرگرم کند (اما به یاد داشته باشید، هرگز کودک را بدون مراقبت رها نکنید). کتاب های تخته ای یا کتاب های پارچه نه تنها برای بچه های کوچک مناسب هستند، بلکه به وسیله آنها آموزش می بینند.

اسباب بازی برج هوش که مانند یک فنجان که در زیر آن می توانید وسیله ای قایم کنید را تهیه کنید این بازی علاوه بر کمک به هماهنگی دست و چشم کودکان، می تواند برای آموزش کودک در مورد وجود اجسام زیر فنجان بکار رود،او مفهوم وجود داشتن را یاد می گیرد حتی زمانی که جسم را نمی تواند ببیند. شما می توانید اقلام کوچکتر را در زیر فنجان پنهان کنید (فقط مراقب باشید چیزی که پنهان میکنید خطر خفگی نداشته باشد) و بعد از آن یک بازی را برای بلند کردن فنجان انجام دهید.

توپ هایی تهیه کنید که توخالی یا سوراخ باشند که از پلاستیکهای انعطاف پذیر استفاده شده باشند حتی اگر ضربه ای به آنها وارد شد به حالت اولیه برگردند و به راحتی بتوانند آنها را در دست بگیرند، بنابراین کودک با این اسباب بازی می تواند به ادامه مهارت های درک خود بپردازد. در حال حاضر بسیاری از نوزادان خزنده هستند و شروع می کنند خود را به موقعیت ایستاده قرار دهند (معروف به نگه داشتن خود در کنار مبلمان و راه رفتن).

کودک کوچک شما ممکن است ناخودآگاه روی اجسام کوچک که بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار می گیرد بیافتد (که به عنوان دست و پا چلفتی کوچولو شناخته می شود) اما بعد از مدتی تسلط  می یابد. در این سن، نوزادان شروع به استفاده از حافظه خود می کنند و دستورهای ساده را درک می کنند. آنها همچنین قادر به فعالیت بیشتری هستند.

اسباب بازی مناسب کودک نه ماهه 

بچه ها در این سن دوست دارند وسایلی که در آشپزخانه قرار دارد را کشف کنند و با آنها بازی کنند. اگر فضای آزاد دارید و می توانید پایین کابینت آشپزخانه تان را خالی و مجهز به وسایلی که می تواند بازی کند اختصاص دهید این کار را حتما انجام دهید، بنابراین می توانید درب کابینت را باز کنید و و اقلام اسباب بازی خانگی مثل تخم مرغ، جعبه های غلات و ظروف غذای پلاستیکی تهیه کرده و در آن قرار دهید تا کودک شما با آنها بازی کند به طور مثال می توانید ست آشپزخانه اسباب بازی تهیه کنید و در اختیار کودک قرار دهید.

در این دوران کودکان به یک سری از اسباب بازی های خود علاقه شدیدی پیدا می کنند، و دوست دارند زمانی که خواب آلود یا ناراحت هستند آن اسباب بازی ها در اختیارشان قرار گیرد. ست بازی اسباب بازی بسیاری مناسب برای کودکان هستند که در سایت قابل مشاهده است. می توان اسباب بازی های مختلف را در سایت مشاهده کنید.

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی نوزاد

نوزادان از سه ماهگی به بعد به دنیای اطرافشان کنجکاو می‌شوند و تجربه‌های جدید را با استفاده از حواس حسی‌شان اکتساب می‌کنند. این دوران از زندگی کودکان بسیار حساس است و انتخاب بازی‌های مناسب برای آنان می‌تواند در توسعه فیزیکی و ذهنی‌شان تأثیرگذار باشد. در این مقاله به بررسی اسباب بازی مناسب از سه تا نه ماهگی پرداخته و نکاتی را در انتخاب بازی‌ها برای این دوره سنی مورد بحث قرار داده‌ایم.

توسعه حس بینایی

با گذر زمان، حس بینایی نوزادان بهبود می‌یابد. بازی‌هایی که از رنگ‌های جذاب و کنتراست قوی استفاده می‌کنند می‌توانند به توسعه حس بینایی کودکان کمک کنند. انتخاب اسباب‌بازی‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب می‌تواند تجربه بصری نوزادان را تقویت کرده و آنان را به بازی‌های فعال تر و جلب توجه‌تر تشویق کند.

تقویت حس لامسه

نوزادان از لمس اطراف خود لذت می‌برند. اسباب‌بازی‌های نرم با سطوح مختلف و بافت‌های متنوع می‌توانند به تقویت حس لامسه کمک کرده و احساسات مثبت نسبت به محیط را برای کودکان ایجاد کنند.

توسعه حرکات جسمانی

در این دوران از زندگی، نوزادان شروع به کشف حرکات جدید و کنجکاوی درباره بدن خود می‌کنند. اسباب‌بازی‌هایی که به کودکان این امکان را می‌دهند تا با دستان و پاهای خود ارتباط برقرار کنند، می‌توانند به توسعه حرکات جسمانی و حس مکانیکی کمک کنند.

آموزش مفاهیم اجتماعی

بازی‌هایی که به همراه دیگر نوزادان یا افراد در اطراف انجام می‌شوند، می‌توانند مفاهیم اجتماعی اولیه را به کودکان آموزش دهند. این بازی‌ها به تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی کمک کرده و به کودکان احساس ارتباط با دیگران را القا می‌کنند.

انتخاب بازی‌های مناسب برای نوزادان از سه تا نه ماهگی امری حائز اهمیت است که به توسعه حواس حسی و فیزیکی کودکان کمک می‌کند. با توجه به نکات فوق، اولیه‌ترین تجربه بازی کودکان را می‌توان به یک ماجراجویی شگفت‌انگیز تبدیل کرد که اثرات مثبت آن بر رشد و توسعه جسمی و ذهنی کودکان به مرور زمان به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید