اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی
۱۱ تیر ۱۳۹۷

اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی

در دوران یک تا دو سالگی، کودکان در مرحله‌ای از رشد و توسعه قرار دارند که انتخاب بازی‌های مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی در توانایی‌ها و مهارت‌های آن‌ها داشته باشد. اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی باید توجه به نیازها و توانایی‌های کودکان داشته باشند. بازی‌های حرکتی مانند تودلرز و اسباب‌بازی‌هایی که امکان چرخش و پرتاب آنها وجود داشته باشد، کمک به توسعه مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست می‌کنند. همچنین، بازی‌های آموزشی که از المان‌های آموزشی مثل اشکال، اعداد و حروف استفاده می‌کنند، به تقویت ذهن و تشویق به یادگیری زبان کمک می‌کنند. انتخاب بازی‌های اجتماعی نیز، که کودکان را به تعامل با دیگران و درک احساسات اجتماعی تشویق کنند، در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی ، اسباب بازی‌هایی که می توان آنها را هل داد یا کشید تهیه کنید. کشیدن یک حیوان اسباب بازی بر روی زمین و یا فشار دادن یک کلید بر روی آن سرگرمی یک کودک نو پا که در حال پیاده روی است را فراهم می‌کند.

اسباب بازی‌های سواری و وسایل نقلیه چرخ دار ( مانند راکر، واکر، دوچرخه کودک) بچه‌های ۱ ساله را تشویق می‌کنند تا محیط خود را به طور مستقل‌تر بررسی کنند. این اسباب بازی‌ها به توانایی کودک برای حرکت کمک بسیاری می‌کنند، پس حتما از امتحان کردن این اسباب بازی خودداری نکنید.

بلوک‌های بزرگ ساختنی اسباب بازی مناسب کودکان دو ساله می‌توانند به کودک کمک کنند تا آنها را به هر شکلی که دوست دارند بسازند. برخی از محققان دریافتند بازی با اسباب بازی بلوک‌های ساختنی در میان کودکان در آینده باعث پیشرفت تحصیلی آنها در رشته ریاضی می‌شود.

در هر صورت، هیچ چیز برای کودک نوپا جذاب تر از ساخت یک برج غول پیکر از بلوک و سپس انداختن آن نیست. چیدن بلوک‌ها بصورت دومینو نیز بازی جذابی است که با این بلوک‌ها می‌توان انجام داد که برای کودکان سر گرم کننده است.

موتور شارژی اسباب بازی برای کودک یک ساله بسیار جذاب است، زیرا یک وسیله نقلیه چرخ دار را دوست دارد. (فشار دادن، بوق زدن، صدای موزیک و سپس تماشای آن) برایش لذتبخش است. از آنجایی که اتومبیل‌ها برای کودکان وسایلی آشنا هستند، وسائل نقلیه فرصتی برای آزمایش بازی‌های اولیه برای کودکان را فراهم می‌کنند.

برای کودک یک واکر اسباب بازی تهیه کنید زیر آنها چرخ دار و دارای موزیک باشد. اسباب بازی پر سر و صدا باعث شادابی بیشتر کودک می‌شود. بعضی از واکرها دارای امکانات جانبی بسیاری هستند که استفاده از آنها نیز برای کودک جذاب خواهد بود مانند چراغ و موزیک و اسباب بازی آموزشی دیگر.

 

اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی

اسباب بازی مناسب نوزاد یک ساله

بزرگترین نقطه عطف در زمان یک ساله شدن راه رفتن است، اگر چه برخی از نوزادان بدون کمک کردن تا نزدیک به حدود ۱۵ ماه آماده راه رفتن نخواهند بود. آنها در این زمان شروع به بازی با اسباب بازی مناسب از یک تا دو سالگی می‌کنند مثلا در یک تلفن اسباب بازی صحبت کنند یا از یک فنجان اسباب بازی آب بخورند.

در این رده سنی باید در انتخاب اسباب بازی مناسب کودک دقت بسیاری شود. اسباب بازی علاوه بر سرگرمی باید برای کودک بار یادگیری نیز داشته باشد تا کودک با سرگرمی بازی، توانایی‌های جسمی و ذهنی خود را بالا ببرد.

اسباب بازی مناسب نوزاد هجده ماهه

با گذشت ۱۸ ماه، کودک نو پا به راحتی شروع به راه رفتن می‌کند، احتمالا او بیشتر علاقه‌مند به بازی در حال حرکت می‌باشد. او حتی ممکن است با لگد زدن به توپ در اطرافش ضربه وارد کند. او در این سن مهارت‌های بیشتری برای ایجاد برج‌های بلوکی بلندتر پیدا می‌کند و از آن لذت می‌برد. خط خطی کردن بر روی کاغذ با مداد رنگی را دوست دارد.

کودک کوچک شما همچنین می‌تواند به صورت انفرادی برای به دست آوردن توانایی‌های جدید با اسباب بازی مناسب خود بازی کند. طیف اسباب بازی برای این رده سنی بیشتر می‌شود زیرا کودک توانایی‌های بسیاری را کسب کرده و به دنبال ایجاد مهارت و به دنبال به دست آوردن مهارت‌های جدید است.

اسباب بازی رنگ‌آمیزی غیر شیمیایی با انگشت را تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که ابزار طراحی برای کودک شما دارای اندازه مناسب است: مداد رنگی، گچ و دفتر نقاشی، وسایل خوبی هستند. می‌توانید از تخته وایت برد کودک یا تخته سیاه نیز استفاده نمایید. اسباب بازی‌های شنی، پر کردن یک ظرف پر از شن و قرار دادن آن جلوی یک کودک نو پا یک راه عالی برای چشیدن طعم و مزه بازی انفرادی است.

اسباب بازی مناسب نوزاد دو ساله

در سن ۲ سالگی، کودکان به جای اینکه به تقلید از بزرگسالان بپردازند، شروع به خلق تخیل خود می‌کنند. آنها در حل مشکلات از طریق آزمایش و خطا بهتر عمل می‌کنند و میل خود را به استقلال قوی‌تر می‌کنند. لباس و لوازم جانبی اسباب بازی به کودک کمک می‌کند شروع به کشف دنیای فانتزی کند.

اسباب بازی موزیکال مانند ( بلز، ارگ، پیانو ، درام) تهیه کنید. مطالعات نشان داده‌اند که کودکان که درگیر زدن آلات موسیقی (به جای گوش دادن هستند) از حرکات ارتباطی بیشتری استفاده می‌کنند، و ممکن است آنها با افزایش مهارت‌های زبانی بهتر رشد کنند.

پازل اسباب بازی ساده تهیه کنید. پازل‌ها بسیار جذاب هستند: آنها کمک می‌کنند تا هماهنگی حرکتی و دیداری ایجاد شود و آنها را تشویق می‌کند تا مشکلات را حل کنند و مهارت‌های شناختی مانند آگاهی فضایی را تقویت کنند.

اگر آنها قادر به چیدن پازل بدون کمک والدین هستند، احساس خوبی نسبت به انجام آن دارند و از افتخاراتشان به حساب می‌آید. برای این گروه سنی سعی کنید از پازل‌های چوبی خریداری نمایید که ایمنی بیشتری نسبت به پازل‌های مقوایی دارند.

اسباب بازی لگو تهیه کنید، خرید لگو برای یادگیری یک کودک لازم است که می تواند نشستن و بازی انفرادی طولانی مدت را به آن آموزش دهد. بازی فکری عالی برای تمام گروه سنی که در حال آموزش هستند و احتیاج دارند تا اسباب بازی‌های داشته باشند که به هماهنگی بدن و ذهن کودک کمک کنند.

در خرید اسباب بازی مانند لگو حتما به رده سنی روی جعبه توجه داشته باشید زیرا لگو دارای اسباب بازی در رده‌های سنی مختلف است و دارای قطعات ریز می‌باشد که برای کودکان کوچک این قطعات وجود نداشته و از قطعات با ابعاد مناسب استفاده شده است. عروسک‌ها و لوازم جانبی. آیا شما یک پسر یا یک دختر دارید، مراقبت از یک عروسک می‌تواند به کودکان کمک ‌کند تا رشد کند. عروسک می‌تواند یک اسباب بازی ویژه‌ای باشد که در مورد تولد کودک دوم به خانواده کمک کند.

عروسکهای مناسب این سن کودک باید از پارچه‌های ضد حساسیت باشند تا کودک دچار مشکل نشود. اگر عروسک پلاستیکی خریداری می‌کنید، عروسک تولید شده از مواد اولیه درجه یک باشند که اگر کودک اسباب بازی را به دهان خود زد مشکلی ایجاد نشود.

 

جدیدترین مقالات
اسباب بازی فربی

اسباب بازی هوشمند فربی furby

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان انیمیشن لوکا

داستان انیمیشن لوکا Luca

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید