bloge-hello kitty-01
۴ بهمن ۱۳۹۶

هلوکیتی شگفت انگیز

هلوکیتی شگفت انگیز داستانی است که توسط شرکت ژاپنی سانریو ساخته شده است و در حال حاضر این شخصیت بعنوان یک دختر شناخته می شود. یوکو یاماگوچی طراحی آاین عروسک است و پوست بدن هلوکیتی را از نژاد سفید ژاپنی ها الهام گرفته و از جنس گربه با پاپیون قرمز و بدون دهان استفاده کرده است.

به قدری طرح های این شخصیت برای دختربچه ها جذاب و دوست داشتنی است که انواع اسباب بازی دخترانه با طرح های کیتی طراحی و تولید شده و روانه بازار شده اند. حتی لباس ها و تیشرت های دخترانه با عکس کیتی نیز به وفور یافت می شود.

هلوکیتی سلام. به دنیا خوش آمدی

مدت کوتاهی پس از خلق این شخصیت در سال ۱۹۷۴ بچه گربه هلوکیتی معرفی شد و در مارس ۱۹۷۵ کیف پول آن به ایلات متحد ارسال شد و در بازار توزیع گردید. هلوکیتی بخشی از فرهنگ عامه ژاپنی است، شخصیت اصلی آن به پدیده بازاریابی جانی تا سال ۲۰۱۰ تبدیل گردید و ۵ میلیارد دلار سود این بازاریابی بود. تا سال ۲۰۱۴ این فروش به ۷ میلیارد دلار رسید. هلوکیتی فقط در سایت تبلیغاتی نمایشگاه ها و محل فروش بلیط ها تبلیغ میشد.

بازار هدف سازندگان بطور پیش فرض کودکان بودند و حتی لوازم مدرسه لوازم آرایشی لباس برای کودکان نیز طراحی شد و چندین سری سریال تلویزیونی بر اساس سناریو هلوکیتی تولید شد و دو پارک بنام آن افتتاح شد.

 

هلوکیتی شگفت انگیز

اولین هلوکیتی چگونه بود؟

سانرید بنیانگذار هلوکیتی عکس این شخصیت را برای اولین بار بروی دمپایی با گلهای رنگ شده قرار داد و با فروش این محصول و سود حاصله یک طراح را استخدام کرد تا بتواند شخصیت های زیبایی از آن خلق کند و بروی وسایل مختلف قرار دهد. اولین هلوکیتی بروی یک کیف پول نقره ای قرار گرفت که بینو یک بطری شیر و یک ماهی قرمز قرار داشت. این محصول به امریکا صادر شد و از استقبال خوبی برخوردار شد. سانریو تصمیم گرفت کالاهای خود را به کشور های دیگر نیز بویژه اروپا صادر کند. علاوه بر آن می خواست شخصیت آن در کشور های دیگر نسبت به امریکا متفاوت باشد. او نگاه به شیشه را از کتاب الیس در سرزمین عجایب که گربه به بطری نگاه میکند الهام گرفت . او در ابتدا نام سلام بچه گربه را در نظر گرفت تا قبل از حرف دیگه ای سلام کردن مهم است.

چرا هلوکیتی شگفت انگیز دهان ندارد ؟

سانریو میگوید هلوکیتی دهان ندارد زیرا می خواهد مردم احساسات خود را بروی شخصیت نشان دهند و ناراحتی یا خوشحالی خود را بروز دهند و از قلب خود صحبت کنند. عروسک هلوکیتی سقید سفیر سانریو در جهان است و به زبان خاصی صحبت نمیکند. نمایندگان جهان به سانریو گفته اند که آن یک نماد جهانی است و باید در سراسر دنیا پخش شود تا همه مردم را به دوست داشتن تشویق کند.

ماجرای تولید هلوکیتی

هلوکیتی شگفت انگیز بلافاصله پس از عرضه در سال ۱۹۷۴ فروخته شد و ۷ بار تولید ان افزایش پیدا کرد تا در سال ۱۹۷۸ تولید آن متوقف گردید و سری جدی آن الهام گرفته از مدهای روز تلویزیون الهام گرفته شد. هلوکیتی فقط در ابتدا مخاطب کودکان بود در دهه ۱۹۹۰ بازار هدف شامل نوجوانان و بزرگسالان نیز شد. سانریو در ان زمان شروع به فروش محصولات مارک دار مانند کیف پول، لپ تاب کرد. این شخصیت در سال ۱۹۹۹ در محصولات مختلفی ظاهر شد. سال ۲۰۰۸ سانریو را در ۶۰ کشور مختلف و با ۵۰ هزار نوع محصول صادر میکرد.

انواع اسباب بازی هلوکیتی

بازار هدف آنها در اصل برای دختران مخصوصا نوجوانان دختر در نظر گرفته شده است. تنوع محصولات بسیار زیاد است از جمله عروسک ها برچسب کارت پستال لباس لوازم جانبی لوازم مدرسه لوازم تحریر کیف لوازم خانگی ماساژور تجهیزات کامپیوتری و … از محصولات مصرفی گرفته تا کالا های نادر همه در زیر مجموعه تولید این شرکت قرار دارند. حتی این برند در صنعت تجاری نیز حضور یافت و در تایوان هواپیما جت و مسافربری لقب هلوکیتی را گرفت. همچنین در بهار سال ۲۰۰۵ شرکت جواهرات سیمونز و سانریو باهم مشارکت کردند و جواهرات با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار تولید نمودند. جواهرات همگی دست ساز بودند شامل الماس سنگ نقره مینا و سنگ های قیمتی سرامیک و طلای ۱۸ عیار.

در پاییز سال ۲۰۰۸ شرکت جواهرات سیمونز و سامریو مجموعه ای را که از جواهرات گرفته تا ساعت های زیبا بنام برند زالس بمان انحصاری هلوکیتی عرضه کردند. این برند راه اندازی شد تا بیشتر از نام تجاری خود بهره ببرند و لوازم جانبی را توسعه دادند. طرح های کیتی شامل سنگ های قیمتی رنگارنگ و نقره ای و استیل میشوند تا مخاطبان جوان را جذب خود کنند.

 

هلوکیتی شگفت انگیز

انیمیشن هلوکیتی

اولین مجموعه هلوکیتی شامل چندین سریال تلویزیونی است که در سال ۱۹۸۷ تولید شد و شامل ۱۳ قسمت طولانی بود. بعد از آن در سال ۱۹۹۳ هلوکیتی و دوستانش منتشر شد. در سال ۱۹۹۹ سریالی ۱۶ قسمتی تولید و پخش شد. در سال ۲۰۰۵ در ۵۲ قسمت بروی آنتن رفت. مجموعه بهشت یک برنامه طولانی بود که از ژانویه ۱۹۹۹ تا مارس ۲۰۱۱ منتشر شد.

کمیک هلوکیتی

در مارس ۲۰۱۶ کمپانی سانریو را یک ابر قهرمان با معنی دختر توت فرنگی معرفی کرد که به کمک ربات های غول پیکر مبارز بنام شاکوا و توشیکی می رفت. یک نمایشگاه در سال ۲۰۱۱ اثر کمیک هل.کیتی را در معرض دید قرار داد.

هلوکیتی در موسیقی و ساخت آهنگ بنام هلوکیتی محبوبت پیدا کرد. بازی های متعدد ویدیویی نیز از سال ۱۹۹۲ و حتی کنسو لبازی و ایکس باکس نیز تولید شد.

محبوبت هلوکیتی شگفت انگیز

در اواخر دهه ۱۹۹۰ این شخصیت به اهمیت بیشتری رسید و در آن زمان چندین شخصیت مشهور مانند ماریا کری بعنوان یک مد معرفی کردند. وزیر گردشگری ژاپن در ماه می ۲۰۰۸ دو مکان را بنام آن نام گذاری کرد. این شخصیت در میان کودکان و دختران جوان بشدت محبوب است. این اولین برا بود که وزارت گردشگری ژاپن یک شخصیت داستانی را بروی دو مکان نام گذاری کرد.

جدیدترین مقالات
داستان برتز

داستان برتز Bratz

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
مضرات بازی کردن پسرها با عروسک

مضرات بازی کردن پسرها با عروسک

۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه
انیمیشن خانواده پراود

انیمیشن خانواده پراود Proud Family

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به لیست انتظار بپیوندید ما هنگام رسیدن محصول به انبار به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید